kalau suka,kliklah 'Like' ! :D

Tuesday, November 29, 2011

Final Exam! Alhamdulillah ^_^



Alhamdulillah,
post kalini,mira nak kongsi serba sedikit tentang perasaan mira, perasaan gembira TER-amat sangat mampu mira nukilkan dengan kalimah 'Alhamdulillah' , terima ya Allah yang telah memakbulkan doa mira! bersyukur sangat-sangat kepada Engkau Yang Maha Adil! kerana Engkau tidak terputus memberikan rezeki yang melimpah-limpah kepada hamba2Mu! Kini, Alhamdulillah! Mira bersyukur nian! dengan usaha yang mira telah lakukan, ia mengesankan hasil yang sangat menggembirakan! Walaupun result bagi Final Examination mira tak seberapa,tapi mira bersyukur kerana mira sudah lakukan yang terbaik demi Allah, alwalidaini , cikgu-2 ,dan diri sendiri ! >.< Mira dapat naik kelas, insyaALLAH mira akan memulakan langkah kanan untuk masuk ke kelas 3Khadijah bertujuan menuntut ape kiranya ilmu dengan lafaz 'Bismillahirrohmanirrohim' :) 

hemm...perjanjian dan harapan daripada diri saya sendiri, iaitu mesti dapat memberi komitmen yang sepenuhnya ,keyakinan dan yang paling penting, FOCUS! dalam menuntut pelajaran dan pembelajaran nanti, insyaAllah! doakan mira ya? amin...


Mira mengharapkan sangat pada diri sendiri ni, tolonglah , please be the best! 'more best than yesterday!' right? itu pesan ustazah Ba'yah! betul? mira main teka je, haha ==' actly dalam kelas,mira dapat nombor 2/32 je , dan dalam tingkatan, 11 per 90 lebih ..properly, mira selalu berperasaan 'rendah diri' dan ragu-2 if orang sekeliling mira memuji mira dengan perkataan pandai,tajam akal,power, dan macam-2 lagi! dan ayat pula, ' tak sangka kau pandai lah mira! macam mana ko boleh pandai?' , ' ish! pandainya kau! jeles aku!' , dan else. lagi-2 bila cakap tentang subject  math ! ouh..tolonglah kawan-kawan! mira tak sepandai apa yang korang sangkakan tu!, mahupun markah  mathematics  mira paling tinggi dalam form,tapi markah subject lain, Hish! sakit mata bila melihatnya! so,mira nak perkatakan pada korang semua, notably pada kawan sebaya mira, mira tak pandai ok, biasa-biasa je! nak dibandingkan markah mira dengan korang semua, alahh! boleh dikatakan sama taraf aje! ok? tiada manusia di dunia ni yang tidak sempurna, so mira nak tekankan pada ayat itu, jika tiada yang tidak sempurna, accordingly must be = tiada juga yang tidak berjaya !  so, semua orang sama aje tarafnye! ;)



dan yang paling penting, dengan apa sahaja kurniaan yang kita dapat,tak kiralah,dari segi kejayaan ke,makanan,pendapatan dan lain-2,kita patut bersyukur! kerana yang besar dimata ciptaan ALLAH, kecil dihadapan ALLAH. Yang susah bagi hamba ALLAH, ringan dimata ALLAH! dan, walaupun lingkungan kita tidak mendukung, kita harus sekuat tenaga mencapai hal itu setelah berusaha tentunya, jika kita tiada usaha, tiadalah rezeki! so  di mana ada usaha,di situ datangnya rezeki!   setelah itu syukur walhamdulillah :)

Alright! then, kita sentiasalah mengamalkan amalan berdoa kepada yang Maha Pemberi! Jangan sesekali lupa bab-2 gini ya!  haha :P Doakanlah kejayaan kita bersama! insyaAllah...pelajar-2 SaiKhad mesti boleh! semua pasti berjaya! n especially to candidate PMR'12 k! antunna mesti boleh! menggenggam harapan mencapai 9A dalam setiap subject! insya-Allah. Semoga Allah sentiase permudahkan urusan antunna semua dan tidak lupa juga kepada saya! hehe >.<  


ok, takde ape-2 lagi mira nak post, bye-2!
wassalam :)




Tuto

No comments:

Post a Comment

Thanks sudi melawat! nanti jangan lupa datang lagi ea? Hihi.