kalau suka,kliklah 'Like' ! :D

Sunday, December 04, 2011

Online Facebook 24 Hours ? :o

Assalamualaikum readers! :D
korang semua sihat tak? ala,jangan le cakap tak sihat,nanti saya sedih.hahaha! sedih le sangat! actly memang sedih pon, *keh3,macam keling xP

post baru kalini,
aq just nak luahkan serba sedikit tentang isi hati aku harini, hemm
nak katekan harini aje? tak kowt, sepanjang cuti sekolah ni lah! *amek kau,hak-4 !_!

ikut suke hati korang lah kn nak bace ke tak,
maybe yg nak bace tu, sekejab je kowt, lepas tu dah bosan!
haha! so,up to u'all ! hihi :P  *aku ni bukannye pandai cgt mengarang! so maybe ade yang suke, n ade yg bosan! yang bosan tu jgn le bace! out-2! go-2! hahaha!

k la, bila le aku nak teruskan entry aku ni? muqaddimah aku dah pnjg mcm esei, nak mengharapkan isi post ni! lagilah pnjg! mcm keretapi terpnjg di dunie! *ahak-2! dah-2! stop! teruskan niat aku, keh8

ok,  jeng..jeng..jeng..
sebenarnya, sepanjang cuti ni,
aku rasa menyesal sangat! cause ape? must be cause,
hari-2 aku buat aktiviti yang sama,right?
*korang thu tak ni ape aku buat? haha!
of course lah tak tahu kan,ape la aku ni! ngeh3~
ok, sepanjang cuti ni, aku asyik mengonline 'facebook' ajee !

 

hemm..aku rasa muak! tiap kali bangun dari tido,
mesti aku akan bangun lalu berjalan menuju ke komputer!
oohh! macam tulah aku setiap hari!
takde hati langsung nak berubah!
#if aktiviti tu memberi faedah takpelah wey! ni langsung tak! lagi melalaikan ade laa! hak-4

tapikan,korang tak tahu taw! aku dah banyak kali cuba dan berhajat taknak lakukan lagi!
tahan NAFSU ni! tapi tak bolehhhh...huaaa!
nak nangis! nampak aje komputer depan mate,
'cepat-2 mirasyu! pergi situ! online-2! ' <--- ayat nie la yg slalu b'bsik di dalam hati nie! jahatnye nafsu! jgn la dekat lagi dgn aku! jauh-2! shuh-2!
*haha! gile ape? keh9

aku tak boleh kalau tak mengonline even nak tangguhkan 1 hari pon! ishh! terok kan?  memang terok! terok macam berok! heyy, agak-2 le tu kan nak cakap aku berok? hak-4! actly, memang patut korang kate aku berok! cause aku ni nak biasakan diri untuk pass off kalimah facebook dalam mind aku pon susah! ish! ape laa! sepatutnye usia macam aku ni, setkan kalimah study in my mind! bukannye facebook! memang patut le aku ni macam berok! *wekk


 tengok cam budak tu, rajin belajar! 
korang tak tahu ke? tu aku lah! kahkahkah :P

so mirasyu, transform kan niat aku!  aku akan berusaha! insya-Allah! Ya Allah, permudahkanlah segala urusanku....s.a.w.......amin!
ish, janganle salah pilih arah mirasyu!
kang sesat, macam mane? tak tercapai cita-cita kau nak jadi pensyarah
matematik lah! jadi cleaner je lee! *ish! taknak! auzubillah...
ingat! kau tu dahle kena hadapi peperiksaan besar tahun depan! *besar lah sangat? keh8! tahu ape?
PMR oooooooo! jgn main-2 yaaa! ngeh4~
#tgk tu! baru remind kan diri, suruh jangan main-2,
tapi ape ha? perangai ko tetap mcm budak kecik! 
harap muka je matured!   *ceyh...keh9! waaaa! Hihi
 tapi perangai, nauzubillah!
macam budak primary school! *ahak-2! yela! perangai aku macam budak primary school,ish!! tapi bile fkirkan dalam-2,
tak best lah kan if perangai nak-2 kan remaja secondary school?
tak shock la! noooooooooooo!!
takda keinginan langsung nak berubah jadi remaja secondary school hang tu! nak pakse? pakse la! do i care? ahak-3!


insyaALLAH saya genggam itu 9A ! s.a.w....amin...

ehh, lupe nk inform! perangai macam budak primary school 2 kan, not means perangai yang bercirikan sifat ngade-ngade,manje n else ea? please lah! aku paling anti sifat camtu! nak kate aku macam tu? kasi cili mulut orang tu maa! *hahaha! jangan kate pedas! dah berasap mulut tu saya bikin! padan mukee~ kah9! >.<

maksud dia, aku ni berperangai.....*hem,malu laa nk cakap,huahua! oke2, berperangai happening,sporting,suka kacau orang,kecoh,lorat,gelabah,peramah n macam-2lah! actly kawan-2 aku yang cakap aku macam tu,cause aku sendiri tak tahu mcm mne prangai aku ni? hahahaha! org sudh t'over cgt! tu yang jadi camtu! kah-9
*aku kembang taw time denga dieorang cakap aku macam tuh! keh9, wait! aku tahu korang akan kata kembang sampai spenda terkoyak ,right?
takdelah sampai mcm tu! melampau nau tak! hahaha :P korang le yang macam tu kan? pantang kena puji! walaupun puji ayam-ayam,tetap nak kembang! kahkahkah :0

and 1more, dieorg cakap aku ni time belajar memang serious . ha9! *series le sngt! keh9! tu memang la bibik-2 oii! aku pantang kalau orang main-2 time belajar, oii, kalau ko nak belajar,belajar tol-2! kalau taknak,kau jangan sekolah lagi! haha ^so, i want be the best among the best^ 

Pray for me yea? Thanks. <3 insya-ALLAH . we can be like that ! :D

ok, sampai sini saje entry aku, so,
aku kena lakukan akitiviti yang berfaedah! bukan melalaikan!
tapi if aku nak buka juga, kena berpada-padalah kan, jangan sampai tak ingat dunia! berjam-jam pula tu! ish3. so, aku kenalah
alarmkan clock!   *haha! lorat nau! keh3 :/

and lastly, korang jangan le focus sangat time belajar ea? ambil mase untuk rehatkan minda tu! janganlah sampai hati sangat bagi dia bekerja dan berfungsi je 24 jam! kasi dia rehat lah! barulah dia sayang kat awak :*  keh3!



 haa ! macam ni x2 !
Hihi ! tu korang le tu kan?
aku tak! hahaha xD



Wassalam :)



Tuto

No comments:

Post a Comment

Thanks sudi melawat! nanti jangan lupa datang lagi ea? Hihi.