kalau suka,kliklah 'Like' ! :D

Thursday, December 08, 2011

♥ HASNI MIRTIFAZ ♥



Assalamualaikum readers! :D
hye! aku harap korang semua sentiase dalam keadaan yang baik ye cuti-2 ni? mane tahu SHOCK sangat cuti ni sampai tak hengatt dunia! haha! dan jangan le ade yang sakit-2 time cuti ni! sedihh ceq nohh! huahua =='
ehem-2! oke, sebelum mula entry baru kita pada harini , *cehcehh :P poyoo
korang dah tengok dah tajuk post yang kat atas tu?
eish! takkan le tak tahu yang mane?! itu pun nak kena aku terangkan! *huahua* yang bertuliskan '♥ HASNI MIRTIFAZ ♥'  tu laa! yeah! itu dia! haha.

korang mesti mengagakkan tu nama orang kan? yaa betullah tu!
TAPI , nama itu telah digabungkan dengan nama 10 orang!
kami 1 geng, bermaksud dengan sepuluh-2 orang ni lah kami sentiase bersama!
Actually geng kitaorang takde nama, tiba-2 ade lah seorang daripada kami ni rajin sangat gabungkan! so kiteorang terima jelah! huahua! thanks Alya Aqilah!Alright! korang nak kenal tak siapa diantara kami 10 orang tu? oke, JOM!
biar aku taarufkan satu per satu! dan boleh dikatakan KOREK sikit rahsia! keke.

1.Nurul Nadia Hidayati Binti Taha (Nadia)
 
dia ni BFF aku! majoriti form 2 panggil dia 'Baim' cause gilakan Baim kat cerita 'Cinta Kirana' 2.dengan dia lah aku selalu luahkan masalah aku,tapi kadang-2 takde perasaan juga! ha9. dia ni ada sifat kedek** sikit.Nak minta apa saje dari dia,memang payah lah!haha!dan dia ni kadang-2 gelabah!kalau tengok dia gelabah,memang kelakar lah! hua3! if dia merajok dengan kita,muka dia memang serius,tapi sekejab je!tak lama pun.then dah baik balik ^_^ then,dia suka bagi HADIS! nampak aje orang melakukan kesilapan,oke! dah keluar dah hadis dia tu, hua3! time dia berhadis,ada saje tabiat kiteorang buat samata-mata taknak dengar hadis dia tu! spt buat-2 tidur,tutup telinga,buat-2 borak! jahat tak? ha-9! kenapa kiteorang buat macam tu? sebab muka dia time berhadis memang CONTROL! hahaha.kelakar betul! ha 1 more! dia ni kreatif if jadi conductor dalam coral speaking! memang berani dia conduct depan orang ramai! kuat pulak tu suara dia! dan paling penting,muka tetap main peranan! huahuahua =='  finally,orang macam dia ni boleh digelar BUDAX GILA KAMERA !pantang nampak kamera! nak aje snap! ha9! *actually aku pon same,huahua. next,dia ni kadang-2 PEMALAS! bila orang suruh buat sesuatu even aktiviti tu mudah,dia taknak juga! huhh==' yang penting, dia memang baik :)


2.Anis Solihin Binti Muhammad (Anis)
 
oke! nak cerita pasal budak comel ni! *haha!comel lah sangat! :P dia tak tinggi mane pon,time assembly dia beratur depan sekali! haha! dia rajin belajar! cause tu pandai! aku paling iri hati dengan dia terhadap subj SEJARAH! dia selalu dpt gred A/B aje!if aku,berulang-ulang kali baca cerita sejarah tu pon,payah nak faham dan baca sedikit,senang terlelap! dan kadang-2 dia ni pendiam lah juga! tapi, if dengar dia gelak, memang terBAHAK-2! hua3. kelakar bila dengar dia ketawa! menyedu-nyedu lagi xD aku suka kacau dia! cause dia pasti akan minta bantuan ibu dia walaupun tiada disisinya! haha. bila aku kacau dia,dia mesti bersuara 'mak....mak! tolong! ade orang buli! mak! huaaa' ha9!kadang-2,aku suka borak dengan dia,cause dia suka dengar cerita orang! dan kebanyakan akak-2 hostel suka kacau dia,hahaxD tu le! ko comel sgt! and 1more,dia ni gila PINK xD memang banyak kali dekat hostel dia pakai baju pink aje!paling teruk,dari atas sampai bawah warna pink! hamboii! nampak sgt gila pink! huahua.asal tak muka sekali pink?keh2. anyway,dia adalah seorang yang baik hati tapi mengade-ngade!

3.Siti Nurshahira Fatima Binti Rosli (Tima)
 
wow! nak cerita tentang minah gedik ni pula?tengok gambar dah tahu right? huahua. dia ni boleh tahan rapat dengan aku! bila kita bersama,mesti kiteorang akan gelak aje sepanjang masa! cause dia berlawak dengan menggunakan kegedikan dia tu! meluat aku! ha9! kelakar laa.dan dia ni suka perli orang,haha,kalau aku dengar dia memerli aku,memang PANAS aku!dia suka perli si Nadya! macam-2 bunyi! 'yela,orang tu kan pandai hadis!' dan kalau perli aku, 'yela,orang tu kan pandai math!' senget je tima ni! apelaa==' huahua. mulut dia ni kecoh gilaks xD if boleh 1kelas dengar suara dia! dan kalau kita buatkan dia terperanjat,memang kelakaaaaaar habis! kah8! bila dia terperanjat,keluar jeritan suara dia yang NYARING tu!ha9.pekik telinga orang!tapi,suara dia sedap bila menyanyi,cause tu dia masuk nasyid! btw, dia memang baik tapi loghat!

4.Nur Hifzan Hanani Binti Mohd Zaid (Nani)
dia kawan 1dorm aku.kalau kami ada masalah,kami selalu luahkan sama-2.dan kadang-2 kiteorg selalu bergadoh! haha.gaduh-2 manja!dia ni dari luar memang nampak pemdiam dan baik!tapiiiii , bila dengan kami,bising!huh==' hahaha.dia ni pandai KHAT,cause tu dia masuk karnival jaim,karnival pendidikan dan lain-2.orang macam dia ni kreatif!tapi kalau dia tepuk or pukul orang,pergh~! memang berbisa r!sakit! sampai keesokan harinya pon terngiang-ngiang lagi rasa berbisa tu! hahaha.*loghat naww* yang paling aku jealous dengan dia,suara dia bila mengaji,membaca doa,COMEL! mukanye pon boleh tahan comel,haha! *comel le sgt! keh3* anyway, dia seorang yang baik juga! :)
                                       
5.Nur Syahidah Binti Ramli (Syida)
 
yo!hm,nak tahu? dia ni lah antara paling tinggi dalam geng ni! hua2!dia ni,rajin baca al-Quran,dan dalam kelas rajin belajar!luar nampak pendiam taw! tapi  macam biasa kalau dengan kami,banyak bercakap plus dengan mulut L.A.S.E.R tahap mega beb! kami selalu fedup ngn kata-2 l.a.s.e.r dia tu! erghh ==' tapi tu semua sekadar gurauan aje!dan dia ni suka sangat mengata orang!kadang-2 ada juga yang touching dan marah dengan kata-2 kesat dia tu even kata-2 tersebut sekadar gurauan xD tapi kadang-2,bila ada di antara kami mempunyai masalah,kami lebih selesa luahkan pada dia!cause dia ni pandai juga memberi kata-2 semangat!kalau korang nak lawan berbahas,main lah dengan dia! comfirm dan comfirm 100% korang akan sakit hari dengan kata-2 dia tuh! huahua! tapi,dia ni baik hati! aku suke kawan dengan dia! walaupun terpakse tahan dan sabar dengan mulut laser dia tuh! hahaha.jika kami memang betul-2 geram dengan kata-2 dia,dia akan terus meminta maaf dengan kami! anyway,dia memang seorang yang baik hati :)


6.Nur Zakirah Binti Zakaria (Zakira/Ira)
 
haa budak ni! dia ni perangai macam budax kecik! suka main kejar-2. bising dan meluat bila dengar dia membebel! haha.ape pun tak boley~dan,kalau ada kawan yang merajuk dengan dia,dia pasti akan terus pujuk dengan cara kebudak-budakan dia tuh! hahaha!dia ni rajin belajar juga,dan pendiam depan orang ramai. tapi macam biaselah,bila dengan kami agak bising sedikit xD kehkehkeh. dia ni kadang-2 suka kacau orang,aku paling fedup dengan dia,time dia ejek aku 'NENEK' ! if panggil dengan nama gelaran tu sekali dua kali takpelah,ni berderet kali dengan siap bernada laks tu! huahua.aku ape lagi? pergi le kejar dan kerjakan dia habis2! haha.punye la dia menjerit terlolong-lolong! pekik telinga aku! nyaring laks tu! haha,nyaring-2 pon,dia masuk nasyid juga! sedap suara dia! aku suke~ dan yang terakhir dia ni memang baik tapi loghatt!


7.Nur Alya Aqilah Binti Mohd Rodzi (Alya)
 
alright! minah ni pula xD alya ni suka buat lawak! terbahak-bahak kiteorang ketawa! gabax lak tu! huahua.aku suka kawan dengan dia :) dia lah yang selalu buat aku happy! dan dia kata aku pun suka buat dia happy! so kiteorang sehati sejiwa lah kan? my BFF jgn jealous ea? keh8. kalau nak tegur seseorang tu dengan tegas,serahkan pada dia! dia pandai tegur orang!ada pernah kiteorang form1 & form2 prep dekat kantin,suasana punyalah bising dan riuh! entah belajar ke hapee ==' then,time tu dia fedup dan lepaskanlah terus! pergh~! memang mantop la! berani dia tegur dengan menjerit 1kantin berbunyi! kuat lak tu! haha.terbaek laa!aku ni pula,dahla duduk sebelah dia,tergelak aku! haha,capang telinga aku dengar dia terpekik sebelah aku! huahua. tapi aku sedih,dari form1 sampailah form 3,aku tak pernah merasa 1kelas dengan dia! aku nakk sangat! hm,maybe takde rezeki :/ eish? kalau macam tu,susah le aku nak belajar! asyik gelak je!kalau tak gelak,kecik hati pula kan? kah4. aku memang tak boleh duduk sebelah dia time study,memang musnah harapan aku nak study!dan sebelum mula prep,aku mesti ingatkan dia, 'alya,sekarang time prep,so, focus to study ok! don't play-2!' hua3.last-2 aku juga yang bising dan buat lawak depan dieorang! kah9.cause time tu aku dah penat study,so tu yang aku gembirakan hati sekejab xD keh4.aku panggil dia minah Benyot! cause dia suka panggil  kawan-kawan dengan kalimah 'Benyot' dia tu! haha.kelakar je! :P anyway, she's the best ! ^_^


8.Nor Izanazeha Binti Mazlan (Iza)
 
haa,Iza! dia ni gila Indon tahap max! tiap kali aku bersama dia,ada saje dia nak bercerita tentang cerita 'Cinta Kirana' dia tuh!tak habis-2 dengan Randy Panggalila! handsome sangat ke hingga mengaku yang Randy pakwe dia! eiiiw geli aku dengar la! hua5.aku terpaksa dengar dia bercerita,sebab aku tak faham langsung apa yang dia cerita! keh3.kesian kan aku? if dia tanya aku faham atau tidak,aku angguk saje dan excited lagi nak dengar cerita yang seterusnya!keh8.tapi kadang-2 aku faham :) if aku terserempak or terjumpa dia,memang wajib tegur dia! if tak,nanti mesti ada saje nak perli aku! haha. 'yela,diakan dengan BFF dia,dia dah tak suka kawan dengan kita lagi!' ergh! senget jee! haha.tahu la ko jealous kan? kekeke. ha! lupa aku nak cakap,dia ni bersifat kebudak-budakan jugak!selalu berpakat dengan si Zakirah tu! main kejar-2! huahua.tapii, bila dengar dia ketawa, kah3. memang kelakar! terputus-putus suara dia time ketawa!huahuahua.dan time tu juga hidung dia akan mengembang! hahaha! sorry iza xD tapi dia memang seorang yang baik hati :)


9.Farah Hazwani Binti Hassan (Farah)
 
oit-2!dia tak suka if orang panggil dia 'Hazwani'..entah kenapa biarkan aje la! huahua.dia ni pandai!otak genius beb! aku tengok dia ni banyak main,bercakap! tapi tetap pandai! aku tak tahulah ko guna jampi ape ni farah? hahaha!ade pernah hari tu aku lawan berbahas dengan dia,tak silap bahas tentang pekerjaan dari segi swasta!pergh~! ayat dia membangkang punya la mencabarkan aku tuk support balik!payah beb!hahaha.kesian aku :( kalau bab-2 nasihatkan orang,dia memang pandai!aku suka dengar dia menasihati kawan-2.kadang-2,kiteorang selalu juga geram dengan dia! tahu kenapa? bila kita cakap dengan dia,muka macam orang takda perasaan!dia pndg tempat lain pula,berangan lah tu! ergh~!! haha.dia sayangkan kawan-2 hasni mirtifaz ni.kadang-2 dia yang conduct group ni,if kiteorang gaduh ke,bermasalah ke,dia yang rancangkan supaya buat perjumpaan.tapi kadang-2 selain dari dia pun ade! macam aku...kod? huahua.dan 1more,dia ni kadang-2 selekeh!tak percaya?tanyalah salah seorang drpd kami! ha9.opsz! not mean selekeh dibenci orang tu! ala,korang pikir le sendiri! lagi-2 time makan,tudung punya lah tak betul macam orang tak reti pakai tudung!kah8.bila ada diantara kami tegur, 'wey farah!ko ni,cuba betulkan tudung tu!dengan duduk terkangkang lagi atas kerusi tu!dahle AJK disiplin!mane disiplin ko?ha?haha' kah9.padan muke! then,dia nak touching pula apa yang kiterg tegur,cause dia sensatif sikit bila orang melibatkan jawatan disiplin dia tu dengan peribadi dia!ha8.what ever le farah~ anyway,dia memang baik tapi loghat!

10.Amirah Syuhada Binti Sapuan (Mira/Mirasyu)
jeng-3! tahu tak ni siapa? ni AKU lee ==' siapa yang berani-2 masukkan gambar aku yang mahal ney? haa? kah9. aku ni gila HIJAU! so,siapa-2 yang pakai or guna barang-2 yang berwarna hijau depan mata aku,comfirm aku akan marah dan tegur ! haha.i'm crazy of camera! sama macam tima & nadya, pantang nampak kamera yo! huahua.aku ta taw la perangai aku ni camne! bak kata semua orang,aku ni BUDAX KECOH !!! n the other ; sporting,happening,gelabah,loghat n macam-2 laa! hua9. and aku ni ade saje nak buat orang happy,ketawa,geli hati,sakit hati setiap hari! ngeh3~ korang cari le sendiri ye macam mane perangai aku ni! hihi~ tata! :P

eih? dah 10 orang ye?
hua3! tak sangka dah cukup ea? 
tu la dia HASNI MIRTIFAZ :)
semoga persahabatan kita berkekalan
hingga ke akhir ayat !
insyaALLAH! amin...
aku sayang korang semua!
nak kiss?
amek nih! memuahhhhhhhhh :*
*eee, geli je! hahha
Seriously aku rindu korang leee!
nak dengar suara korang yang 
marahkan KECOH aku tuhh! hua8.
*aku ni kecoh ke? kecoh le cgt! hahaha :P
aku rinduuuuuuu.
especially rindu nak uat gempak 
dalam dewan makan!
pergh~! bikin letop dewan makan tu.
hahaha.
time makan,memang ade aje tempat kitaorang
bersuasana riuh-rendah! 
macam tu la shokkk beb! weee ~

 By the way, u'all are the best! sayang koranggg! bukan saja mereka, but semua Form2 are the best k! opsz! 2012 tak lama lagi menjelang! so semua Form3 are the Best dan paling terbaekkkk lah! dah-2! ti ita semua akan menghadapi itu peperiksaan paling besar yup? anda semua tahu ape? *ceh,ahak :P* iaitu. . . . .  P.M.R ! huaaaaaa ! we'll set 9A! yeahh,insyaAllah! amin . . . please pray 4 us! 

Thanks . k, tata !
Wassalam ^_^

To Hasni Mirtifaz, sorry ea if korang ada terkecil hati selepas membaca entry aku nih! dan mesti ada juga yang suka and then kembang? haha.jangan le kembang cgt! kempis kan sikitt :P if kecewa tu, alaa. rilekks la nyot! kita just suka-2 je! uat gempak sikitt! huahua. sayang korangg! <3





Tuto

No comments:

Post a Comment

Thanks sudi melawat! nanti jangan lupa datang lagi ea? Hihi.