kalau suka,kliklah 'Like' ! :D

Wednesday, November 14, 2012

Rakan boleh berubah dalm sekelip mata sahaja ッ

Assalamualaikum :D
Kayy mira nak cakp,
Dah lame Nian tak sentuh website Blog ,
Lohaaiii .. terasa malas -,-'

Okay, tak tawu knapea ariny t'gerak haty nak update post blog ❤
Tajuk post kite pd hari ini ..
Dah t'pampang di dada "post title" kay.
Anda boleh tengok with yourself.  ☺
Akhirnyaaa, selesai juga pepeiksaan PMR kan? ^__^
Inilah masenye tuk kita habiskan mase dengan memBlogging :)

Hmm .. yang dikatakan 
" Rakan boleh berubah dalm sekelip mata sahaja " ..
Perkare ni b'laku dalm batch mira ..
Kontroversi tertimbul apebile salah sorg daripada kawn batch kami
dianggapi bagai anjing buruk kepala ats sebb 
prubahan sekelip mata-nya :/

*Okay .. kite mule cerite .. :)
Semnjak dy masuk skola nie ,
Keperibadiannya amat baik dan mmbuatkan
orang ramai meletekkan kprcayaan pd dyea ..
Dyea msuk Saikhad start form 2 .. 
Masuk2 jea , Straight dapt temu duga pngawas ..
& dicalon utk jadi Ahli jawatnkuase asrama ..
Mane kami tak rase terkilan ?
Kami yang daripada pendaftaran Ting 1 lagy ,
terkejar-2 untuk mohon masuk saikhad,
Segelintir daripada kami,
tak terberi-2 tanggungjawap ke atas kami ..
Sedangkan plaja yang baru masuk terus diberi kuase .. -,-'
Ini bermakna, dia dijadikan contoh teladan buat yang lain.

Mase dy baru2 masuk , Okayy , dia baik .
Tip .. tonkk ..
tapy knape bile dah sampai form 3 , 
dikatakan orang perangai macam hanjing ?
*Nauzubillah ..Sorry
Boleh ditekankan berpunca daripada pengaruh rakan -,-'
Atau perasaan ingin mencuba -,-'

Tapy, rakan2 yang rapat dengan hang, takdelah terbawak2
sangat sampai ke luar sekolah...

*Straight to the point ..

Kiteorang form 3 Asrama terpilih untuk ke Hotel Hang tuah, Bndar Hilir , Melaka, sempena program kecemerlangan Pecutan Terakhir PMR ..
sungguh bermanfaat buat kami semua!
Bnyak ilmu & pngetahuan telah kami perolehi ... ;)
Stiap meja dibahagikan kepada 3 orang pelaja ..
Okay, mira duduk dengan Qiha mase tu,
sebelah mira kosong ...

ni Qiha :

Unfortunately, ade sorg hambe Allah tibe2 datg
tanpe diundang terus sloot masuk duduk sebelh mira.
" Eh? kau ni sehat ke tak? "   *b'bisik dalm haty aku
Okay .. mira tak kesah dy nak duduk sebelah mira atau di mana-2 tempat pon,
mira tak berhak utk mghalaunya. 

Sejurus kmudian, 
Prjalanan program sudah pon bermule! 
*Sedang-2 belajar,
Ya Allah !... btape pedihnye haty akuu ...
Boley capang telinge aku hanya dengan
mendengar suare kau yang SERAK BASAH tuu!

Okay, Trus terang ..
suare kau dahle KUAT, serak basah pulak tu,
kau tak malu ker nak lontarkan suare kau yang agak
tidak disukai orang tu?
Kau dengan OVERconfident nak jawap soalan
cikgu ... Kite dahla dok belakang sekali..
Bile dngar suare daripada engkau,
1 dewan pandang slack meja kita dan secara automatik
aku jugak terlibat & menanggung malu ~
Qiha kat sebelah aku dah jeling habis kau .
Disebabkan aku kesian kat kau,
aku tompang jadi tempat tutup muke kau aje lah -,-'
*ikutkan haty aku nak jea jeling kau jugak .. Hamak ker 
kau nak ttup muke kau dengan kain tudung aku ?

Prgi tandas hotel tu, kau nk pimpin tangan aku,
ambil makanan, kau nak aku kepit dengan kau,
Pleasee .. Damn it !!

Kawn-2 kau semua dah tak boleh tahan dengan perangai kau,
semua nak tinggalkan kau.taknak cakp panjg pasl kau .
Kau tak perasan ke ?
Aku tawu sekrang kau cuba cari rakan yang sesuai utk kau,
kadang-2 aku kesian dekat kau,
Kau sering dikata oleh kawan batch, termasuk Bestfriends kau
yang ade niat taknak rapat dengan kau lagi -,-'
Tapi please .. Jangn jadikan aku tuk jadi pengganti
kawan2 kau yang lain.
Aku taknak berhijrah daripada positif dan tersungkur 
faktor pengaruh daripada engkau.
Mulut kau terlampau LASER.
sampai cikgu2 pun kau dah pandai tunjuk kurang ajar.
Ape gune function pengawas macam kau ?
Kau dah pandai tipu cikgu2 ...
Kau dah pandai nak tunjuk yang kau 24jam bace Quran
dan ilmu duniawi & akhirat kau abaikan ?
Kami dah penat tegur kau, dengan cara baik & lembut lagy,
keras haty kau 2k terima teguran kan ? 
Hmm ..

Dalm kelas kau tido .. Tahniah aku ucapkan ..
Bile markah periksa telah terkumpul Gred E
dengan lambaknya, kau berani tampil ke hadapan
cikgu mengatakan markah kau bukan seJELEK itu ?
Heyy .. bukti kukuh sudah terpampang ..
Bak kate cikgu, ' Patut la hantu nak kat dia .. '
Btw, aku tak tawu same ade betol atau tak 
bile kau kne hasut . Macm ye tak ye jea reSpon kau dengan makhluk tu .
Aku taknak cerita panjang. Hanya Allah yang tahu .. :)

Kawan, berubahlah selagi kau boleh berubah. Even aku bukan rakan 1 geng kau, Aku sayangkan kau jua. Aku tawu kau cuba untuk cari rakan untuk kau dampingi bersama. Tak selesa kan kalau takde rakan? Terasa sunyi kita. Tapi, Aku rase diri aku tidak cukup sedia untuk kau. Aku orang biasa, punya perasaan memlih :')  Sedangkan aku sendiri tak larat dengan perangai kau. Dengan riaksi orang ramai terhadap kau. Tahun depan kau pindah kan? Harap perubahan ke atas kau dapat menjadi dorongan untuk kau kembali menjadi pelajar yang solehah dan kawan yang baik. Aku tidak akan terlepas untuk doakan yang Terbaik untuk kau dan rakan-rakan yang lain. Insya'Allah. Amin.










Tuto

No comments:

Post a Comment

Thanks sudi melawat! nanti jangan lupa datang lagi ea? Hihi.